Belangrijke aspecten van webdesign voor MKB bedrijven

webdesign mkb
21 november 2018 adriaan 0 Comments

Als bedrijf moet je tegenwoordig zeker een website hebben. Je klanten verwachten namelijk dat zij informatie over jouw bedrijf, en de producten of diensten die je aanbiedt, op het internet kunnen vinden.

Enkel een webpagina met tekst is ook niet voldoende. Je moet ook aandacht besteden aan webdesign, oftewel het design van de website. De manier waarop bezoekers van je website de informatie voorgeschoteld krijgen zal voor een groot deel bepalen hoe je bedrijf overkomt en of zij zaken met je willen doen. Er zijn een aantal belangrijke aspecten van webdesign die het verschil kunnen maken tussen een goed en slecht presterende website. Een bureau als webit Webdesign helpt om mooie en goede websites te creëren voor het MKB.

In een seconde de aandacht grijpen

Op het internet bestaan er miljoenen websites. Ook al de concurrenten van jouw bedrijf zijn waarschijnlijk op het internet te vinden. Het is daarom noodzaak om jezelf zo goed mogelijk te onderscheiden met je website. Consumenten kunnen makkelijk en zullen ook meerdere websites van concurrerende bedrijven bekijken. Zorg er daarom voor dat je direct de aandacht grijpt. In de wereld van het webdesign moet de doelstelling zijn om in een seconde de aandacht te grijpen. Dit kan je bijvoorbeeld doen door een aandachttrekkende headline bovenaan de website te zetten.

Uitstraling van website en bedrijf

De uitstraling van je website en bedrijf moeten zoveel mogelijk overeenkomen. Als je bijvoorbeeld luxe producten verkoopt dan moet je website dit ook uitstralen. Indien je een verouderde website hebt dan zal dit bij bezoekers weinig vertrouwen opwekken. Je website moet in dat geval ook uitstralen dat je alleen met het beste genoegen neemt, iets waar ze bij grafisch ontwerp in Utrecht rekening mee houden. Iets wat iedere ondernemer zowel online als offline wil uitstralen is kwaliteit en professionaliteit.

Sluit af met een call-to-action

Bedrijven willen van de mensen die hun website bezoeken ook iets gedaan krijgen. Zij willen bijvoorbeeld dat de bezoekers contact leggen of producten via de website bestellen. Of zij dit wel of niet doen, daar kan webdesign het verschil in maken. Zo moet bijvoorbeeld ook het design van de website erop gericht zijn om de bezoekers actie te laten ondernemen. Een belangrijk aspect is daarom om iedere pagina af te sluiten met een duidelijke call-to-action.